Beste atleten,

 

Na rondvraag bij onze atleten, starten we onze trainingen voor een groot deel van jullie terug op.

 

Hieronder kan je de algemene richtlijnen terugvinden

SHORTLIST

  • Je bent een kwartier voor de start van de training aan de ingang van De Nekker, waar de atleten opgehaald worden. Ouders mogen niet mee binnen, fietsen ook niet.
  • Houdt steeds 1,5 meter afstand. Dit is de basisregel waardoor we in groep mogen sporten.

Als 2 atleten hun armen naar elkaar uitsteken, kan je elkaar niet aanraken.

Onze sporttassen / drinkbussen plaatsen we op de oranje tape-aanduidingen langs het grasveld. De leuning rond de piste raken we niet aan.

Op de piste staan ook enkele zwarte tape-aanduidingen die aangeven wat 1,5 meter inhoudt.

  • Geniet maximaal van je sportmoment, waar je al even naar uitkijkt. Luister naar de trainer en opzichter. Hoe vlotter de training verloopt, hoe meer sportplezier.

LONGLIST

ALGEMENE REGELS

  • Houd steeds 1,5 meter afstand van iedere persoon. Doe dit met iedereen, ook bv. met je broer/zus. Je maakt het de begeleider van De Nekker gewoon gemakkelijk.
  • We mogen enkel gebruik maken van de atletiekpiste. Dit betekent dat er geen gebruik gemaakt mag worden van omliggende accommodatie of infrastructuur (zoals de wandelpaden). Dit om de doorgangen en regelingen om aan de maatregelen te voldoen te waarborgen.

 

CHECKLIST VOOR THUIS

Gezondheid

  • Blijf thuis als je verkouden bent, hoest, keelpijn of andere ziekteverschijnselen hebt.

Kleding en materiaal

  • Laat onze zomerse clubkleuren iedereen inspireren voor een deugddoende training, en trek je clubsinglet aan. Op de volgende wedstrijd waar je die kan gebruiken, is het nog even wachten.
  • Doe je loopkleren aan. De kleedkamers blijven gesloten.
  • Breng een handige rugzak of sporttas mee waar je altijd alles in kan opbergen.

Vóór de training : een gevulde drinkbus, eventuele spikes, regenkledij, je lidkaart (die je binnenkort krijgt), een handdoek, kleding voor na het sporten als je bezweet bent, je fietshelm, … . Breng ook een mondmasker mee. Als we een blessure moeten laten verzorgen, is het handig om dit te kunnen opzetten.

Tijdens de training : je sweater, je sportschoenen. We laten immers geen sweaters over de leuning hangen, of zetten onze drinkbussen niet meer in de bakken.

Hygiëne

  • Enkel de toiletten aan de tribune zijn toegankelijk, en je zal niet direct het sportdomein binnen mogen. Ga dus thuis nog een keer naar het toilet.
  • Was je handen grondig voor je naar de training vertrekt.

CHECKLIST VOOR ONDERWEG

Met de fiets

  • Plaats je fiets in de fietsstalling aan de ingang van De Nekker.
  • Respecteer de pijlen die op de grond aangebracht werden.
  • Zet je fiets niet direct naast de andere fietsen, maar laat enkele plaatsen / 1,5m vrij.
  • Vergeet je fietsslot niet! Je kan immers niet met je fiets op het sportdomein.

Met de wagen

  • Rij alleen of enkel met huisgenoten die zelf gaan sporten.
  • Indien je gebracht wordt, doe je reeds een ‘Kiss&Ride’ ter hoogte van de bushalte en niet op het rondpunt. Je mag er sowieso niet stilstaan of parkeren, je vereenvoudigt de toegang voor fietsers, en het respecteren van de social distancing bij de wachtende atleten. De chauffeur komt niet uit de auto.
  • Ook bij het ophalen, spreken we liever af op de parking of de bushalte.

CHECKLIST VOOR TOEGANG TOT HET SPORTDOMEIN.

  • Alleen de trainer en de opgegeven atleten kunnen het domein binnen. Dus geen toeschouwers. Ook sportende ouders blijven buiten.
  • Je bent stipt op tijd. Een kwartier voor het trainingsuur stellen we ons op in de wachtzone bij de ingang, elk op een eigen wachtplek.
  • Een begeleider van De Nekker laat ons binnen en wandelt met ons naar de piste. Ook tijdens deze wandeling, blijven we 1,5m afstand respecteren.
  • Als de groep weg is, raak je niet meer binnen. Ben je dus te laat, keer dan onmiddellijk terug naar huis. Er is geen opvang.

CHECKLIST VOOR DE TRAINING

  • Volg de richtlijnen van de trainer en de toezichter op, hou je aan de afgesproken signalisatie en richtlijnen.
  • Plaats je sporttas op de met oranje tape aangeduide plaatsen langs het grasveld, zodat je makkelijk afstand houdt. Geen tassen onder de tribune of in het kot. Geen aanrakingen met de leuning.
  • Zorg dat je voortdurend goede hygiënische reflexen hebt : ontsmet regelmatig je handen en materiaal waar je eventueel mee sport, gebruik papieren zakdoeken, nies in je elleboog, raak je gezicht niet aan, raak enkel aan wat je moet aanraken, … . De club voorziet handgel, zakdoeken, desinfecterende spray voor het materiaal.
  • De toiletten aan de tribune zijn open. Vraag toestemming om de training even te verlaten. Loop niet door de andere trainingsgroep. Was je handen voor en na het toiletbezoek.

CHECKLIST VOOR HET EINDE VAN DE TRAINING

  • De begeleider van De Nekker komt ons ook ophalen aan de piste, en brengt ons naar buiten. Opnieuw blijven we 1,5m afstand respecteren.